Intézményünkre vonatkozó egyediségek
Mottónk:
„Milyen embert is akarunk formálni?
A válasz egyszerű: egészséges testű, akaraterős,
jó ítéletű, értelmes, tettre kész,
szép célokért hevülő és áldozó embereket,
akik meg tudják érteni és élni a szépet
és nagyot minden téren,
akik az életüket ki is tudják tölteni tartalommal,
akik megértik a dolgok összefüggéseit,
akik átérzik azt, hogy emberi közösségben élnek,
amely csak a kölcsönösségen, méltányosságon,
és jóakaraton épülhet.”
(Szent- Györgyi Albert)
Minden kolléga szakmailag felkészült, elhivatott, hiteles, a gyermekek mindenek felett álló érdekét tartja szem előtt munkája során.
Folyamatos önképzéssel fejlesztjük önmagunk, hogy a környezeti változásoknak megfeleljünk és hatékonyságunk eléréséhez új alapelveket, módszereket, eszközöket ismerhessünk meg.
Mozgásfejlesztő programunk keretében olyan mozgásfejlesztési feltételeket alakítunk ki, amelyek használatával a gyermekek fejlesztése belső motivációval érhető el.
Eszközrendszerünk alkalmazásával a gyermekeket olyan ingerek érik, amelyek segítségével adaptívabban tudnak reagálni az őket belülről és kívülről érő hatásokra. Ezért az egész napos óvodai élet során törekszünk a gyermekek mozgásszükségletének kellő mennyiségű kielégítésére (mozgáskoordináló eszközök a csoportszobában, udvaron). Olyan cselekvési alkalmakat hozunk létre, amelyekből a gyermek önállóan választhat a benne rejlő lehetőségek alapján.
Olyan mozgásfejlesztő eszközrendszer kiépítésére törekszünk, amely mozgássorozatok végzésére alkalmas, többféle izomcsoportot mozgat meg, az eltérő fejlődésű ütemű gyerekek mindegyike megtalálja a számára megfelelő fokozatot.
Mozgásfejlesztő programunk – közvetett módon – kedvező hatással van a pszichikus tulajdonságok, az érzékelés-, az észlelés-, a megértés-, a képzelet-, az emlékezet-, a gondolkodás fejlődésére, így mozgásfejlesztésük hozzájárul az iskolába való beilleszkedés közvetett elősegítéséhez.