Pedagógiai Program
Óvodai nevelésünk alapelvei
Olyan pedagógiai környezet kialakítására törekszünk, ahol:
a befogadó attitűd természetessé válik, az óvodapedagógus, a nevelőmunkát segítő munkatársak, szülők, gyermekek számára minden gyermeknek joga van ahhoz, hogy egyediségéhez optimálisan illeszkedő pedagógiai rendszerben, a számára legkevésbé korlátozó és legkevésbé szegregált környezetben nevelkedjen.
Figyelembe vesszük, hogy a gyermekek különböző környezetből érkeznek, más-más gazdasági, érzelmi, kulturális háttérrel rendelkeznek, fejlődési ütemük eltérő. Ezért alapvető szempontjaink az elfogadás, tisztelet, szeretet, megbecsülés és bizalom, valamint az egyéni sajátosságok és különbségek, az egyéni fejlődési tempó figyelembevétele, az egyenlő hozzáférés biztosítása.
Programjainkkal, tevékenységeinkkel elősegítjük a multikulturális és interkulturális nevelésen alapuló integrációt.
Tiszteletben tartjuk a gyermekek személyiségét, emberi méltóságát, jogait, védelmet biztosítunk számukra a fizikai és lelki erőszakkal szemben, igyekszünk megóvni idegrendszerüket a lelki életükre káros túlzásoktól, megterhelésektől.
Pedagógiai munkánk során – egyénhez igazított fejlesztéssel – törekszünk a gyermekek képességeinek maximális kibontakoztatására, testi, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődésük elősegítésére.
Személyiségük harmonikus fejlődését, biztonságérzetüket nyugodt, szeretetteljes légkörrel biztosítjuk.
Érvényesítjük a hátrányos megkülönböztetés tilalmát, biztosítjuk az egyenlő bánásmódot valamennyi gyermek (hozzátartozó) számára (nemre, vallásra, nemzeti, nemzetiséghez való tartozásra, vagyoni és jövedelmi helyzetre, korra, műveltségre való tekintet nélkül). A migráns családok gyermekeinek biztosítjuk az önazonosság megőrzését, átörökítését, nyelvi nevelését és a multikulturális nevelésen alapuló integráció lehetőségét.
A gyermeki megismerés leghatékonyabb formája a közvetlen tapasztalatszerzés, ezért igyekszünk a gyermekeket tevékeny módon megismertetni a természettel Óvodánkban a környezeti nevelés kiemelt szerepet kap, mely komplex módon szervezett tevékenységekben nyilvánul meg, s mely meghatározza minden más nevelési területen adódó feladatainkat.
Megfelelően kialakított, rugalmasan kezelt napirenddel biztosítjuk a folyamatosságot, gazdag, változatos tevékenységeket – alkalmazkodva az évszakokhoz és a gyermekek önállóságához, igényeihez.