Pedagógiai Program
A legfontosabb számunkra az óvodás gyermek feltétel nélküli szeretete, elfogadása, befogadása. Ez azt jelenti, hogy tudjuk, minden gyermek értéket hordoz magában. Ezért olyan inger gazdag óvodai környezetet és pedagógiai tevékenységrendszert teremtünk, amelyben sokféle tapasztalatot, élményt, érzést élhetnek át, mely által személyiségük kibontakozhat.
Fontosnak tartjuk a szabad játék elsődlegességét, mert a játék alapvető, mással nem helyettesíthető és a személyiséget leginkább fejlesztő tevékenysége a gyermeknek, nevelésünk leghatékonyabb eszköze.
Olyan pedagógiai környezetet alakítottunk ki, melyben a gyermekek mindenek felett álló érdeke érvényesül, befogadó, elfogadó attitűddel, mely természetes az óvodapedagógus, a nevelőmunkát segítő munkatársak számára is. Szem előtt tartjuk, hogy a közösen képviselt pedagógiai elvek és elvárások érvényesüljenek a gyermekkel való bánásmódban, a mindennapi tevékenységektől a tartalmas óvodai ünnepek, programok megszervezésén át a feltételek megteremtéséig.
Megismerjük, elfogadjuk a gyermekek érésbeli és fejlődésbeli sajátosságait. Figyelünk jelzéseikre, és értő-figyelemmel nyomon követjük fejlődésükben bekövetkező változásokat. Pedagógiai optimizmusunkat tükrözi a gyermek fejlődésébe, fejleszthetőségébe vetett hitünk, bizalmunk.
A mi óvodánkban minden gyermek számára egyformán magas színvonalú nevelésünkben az egyelő hozzáférés elvét érvényesítjük az emberi jogok és a gyermekeket megillető jogok tiszteletben tartásával. Ez megnyilvánul a gyermeki szükségletek kielégítésében, egyéni, differenciált bánásmódban, a szociokulturális hátrányok csökkentésében, valamint képességeik, tehetségük kibontakoztatásában, különös tekintettel a hátrányos helyzetű (továbbiakban: HH) és a halmozottan hátrányos helyzetű (továbbiakban: HHH) gyermekekre.
Tiszteletben tartjuk a szülők és a gyermekek gondolati, lelkiismereti és vallás szabadságához való jogát. Szülői igények szerint lehetővé tesszük, hogy a gyermekek egyházi, jogi személy által szervezett hit- és vallásoktatáson vehessenek részt az óvodában, de mindennapi nevelőmunkánk során vallási, világnézeti kérdésekben semlegesek vagyunk.
Megteremtjük a nevelés optimális feltételeit, alakítjuk a gyermek környezettudatos magatartását. Megvalósítjuk, az egyéni készségeinek, képességeinek differenciált kibontakoztatását, a személyiségéhez alakított innovatív pedagógiai tevékenységet, mely által a gyermekben megteremtődnek a következő életszakaszba (kisiskolás korba) való átlépés belső pszichikus feltételei.