Pedagógia Program
Programunk egy gyermekközpontú, gyermekeket szerető, tisztelő, értük felelősséget érző és vállaló, a nevelést élethivatásnak tekintő közösségnek az Óvodai nevelés országos alapprogramjával összhangban lévő programja.
Írásakor vezérelvünk volt, hogy a gyermekek optimális fejlődéséhez, neveléséhez személyiségük kibontakoztatásához olyan boldog óvodai életet garantáljunk, amely alapját képezi nevelő munkánk eredményességének, amelyre szívesen és szeretettel emlékezik majd gyermek, szülő és nevelő.
„Ha a jövő évről akarsz gondoskodni – vess magot,
Ha egy évtizeddel számolsz – ültess fát,
Ha terved egy életre szól – embert nevelj!”
(bölcs kínai mondás)
Ennek a boldog óvodás életnek – hitünk szerint – nélkülözhetetlen eleme a szeretetteljes, derűs, családias, demokratikus és befogadó légkör, a gyermeki személyiséget övező bizalom, a pozitív nevelői attitűd, a gondozottságból adódó komfortérzet, a természeti és társadalmi környezettel megteremtett harmónia és a társakkal közös örömteli élmény, tevékenység.
Az óvodai nevelésünkben alkalmazott pedagógiai módszereket a gyermekek személyiségéhez igazítjuk.
A köznevelési rendszer részeként közvetetten segítjük az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését.
Támogatjuk a gyermekek egészséges fejlődését, a hátrányok csökkentését, a tehetség kibontakozását és az egyéni sajátosságokat figyelembe véve azoknak a képességeknek a folyamatos kialakulását, amelyek segítik őt az iskolai életre való felkészülésben.
Kiemelt értékként kezeljük az elmélyült, mással nem helyettesíthető szabad játékot, a gyermek játékában kibontakozó, önmagához mért személyiségfejlődését, a csoportok szocializációs szintjét.
A családokkal együttműködve, nevelési tevékenységüket kiegészítve és segítve kívánjuk a jövő nemzedékét egy folyamatosan fejlődő világra és a várható kihívásokra felkészíteni.
-
Szeretnénk elérni, hogy az általunk nevelt gyermekek testileg és lelkileg egészségesek, vidámak, kiegyensúlyozottak, szépre-jóra nyitottak, igaz értékek befogadására készek legyenek.
-
Legyenek képesek az önfeledt szabad játékra, a játékban való szabad elmélyülésre és kibontakozásra. Óvodás korban a játék a fejlődés és fejlesztés leghatékonyabb eszköze.
-
Szeressék és igényeljék a rendszeres mozgást, legyenek bátrak, ügyesek, edzettek és terhelhetőek.
-
Tudjanak könnyen és jól kommunikálni, legyenek nyíltak, őszinték, határozottak és önálló véleményalkotásra készek.
-
Legyenek vállalkozó szelleműek, megbízhatóak és kitartóak, a vállalt feladatok végrehajtásáért érezzenek felelősséget.
-
Váljanak magabiztossá, rendelkezzenek egészséges önérvényesítési vággyal, ambícióval, ugyanakkor legyenek tekintettel másokra, tartsák tiszteletben mások elképzeléseit, törekvéseit, alkotásait.
-
Megértéssel, szeretettel, együttérzően és segítően forduljanak családjuk, társaik és a felnőttek felé.
-
Igényeljék a társas kapcsolatokat, legyenek képesek az együttműködésre és okozzon örömet számukra a közös tevékenység.
-
Váljanak inkluzívvá, elfogadóvá, segítőkésszé, szolidárissá. Az óvodás kor szenzitív időszak a különbözőségek elfogadásában.
-
Érdeklődjenek a fokozatosan kitáruló világ jelenségei iránt, tudjanak felismerni benne alapvető összefüggéseket, okozzon örömet számukra minden újabb felfedezés és sikeresen megoldott feladat.