Csepeli Csodakút Egyesített Óvoda
Közelgő események

Nincsenek következő események.

Hírek

A hírek menüpontba került fel a Ovifoci és Néptánc tájékoztató!

 

A Hírek és a Szülőknek szól menüben találhatók meg a Tagovodák Körzethatárai!

 

A körzetes óvoda 2020. április 21-ig hivatalból felveszi a felvételi körzetébe tartozó valamennyi olyan gyermeket, akik
vonatkozásában nem érkezett hozzá jelzés arról, hogy másik óvoda felvette volna. Az óvoda a felvételről értesíti a
szülőt/törvényes képviselőt az értesítés 2020. április 29. napján történő postára adásával vagy elektronikus úton történő
megküldésével.

Az óvoda a nem körzetes gyermekek felvételére vonatkozóan legkésőbb 2020. április 30-áig dönt. Az óvoda a felvételi
döntéséről írásban, a kérelem elutasítására vonatkozó döntéséről határozati formában – a fellebbezésre vonatkozó
tájékoztatással – értesíti a szülőt/törvényes képviselőt, az értesítés 2020. május 13. napján történő postára adásával.

 

Elérhetőségek
1211 Budapest, II. Rákóczi Ferenc u. 110. OM: 034753
Kövess minket

Pedagógiai Program

 

 

 

Nevelési gyakorlatunkat a központi Pedagógiai Program, valamint a nevelőtestület által írt, kiegészítő Mentálhigiénés egészségnevelési pedagógiai programunk határozza meg. Programunkat négy alapterületen valósítjuk meg: szomatikus nevelés, pszichohigiénés nevelés, szociohigiénés nevelés és az óvodai élet tevékenységi formáiban való változatos tapasztalatszerzés és fejlesztés.

A dokumentum fejezetenként rögzíti a közösen értelmezett és elfogadott nevelési filozófiánkat, cél- és feladatrendszerünket, az elvárt eredményeket.

A feladatok kibontásában következetesen jeleníti meg a prevenció, korrekció, tehetségfejlesztés, az anyanyelvi nevelés, óvoda-család együttműködésének teendőit.

Számunkra a gyermek

  • az óvodapedagógus tudatos tervező és nevelőmunkája eredményeként rendelkezik az élethosszig tartó tanulást megalapozó kulcskompetenciákkal, szociális és életviteli képességekkel, kommunikációs készséggel.

  • a maga egyediségével, szükségleteivel, az óvodában társak között, szabadon, érzelmi biztonságot nyújtó, derűs, szeretetteljes légkörben éli meg kisgyermekkorának boldog pillanatait.

  • felfedezi társai értékeit, elfogadó, segítőkész, figyelmes, együttműködő, megtapasztalja a kollektív öröm összetartó erejét, kialakul a társakkal, felnőttekkel való kommunikáció.

  • ismeri önmaga értékeit, reális énképpel, egészséges önbizalommal bír.

  • szeretni képes, adni és kapni tud, így egészséges személyiség.

  • szabadon játszik, játékában fejlődik, felfedezi, megismeri környezetét, önmaga lehetőségeit és korlátait.

  • személyisége változó, fejlődő, természetes kíváncsiság, nyitottság jellemzi, élet közeli, természet közeli tapasztalatokat, ismereteket szerez.

  • fogékony az újra, a másra, az őt körülvevő tárgyi és szociális környezetben eligazodik, a szándékos tanulás iránti pozitív attitűdje kialakul, megteremtődnek benne a kisiskolás életszakaszba való átlépés belső pszichikus feltételei.

  • nyílt, őszinte, kezdeményező, kreatív; szabadsága döntéseiben, választásaiban nyilvánul meg.

tevékenységeiben korának megfelelő önállósággal rendelkezik.

Nevelési hitvallásunk szerint

  • óvodai életünkben kiemelt szerepet tölt be a gyermeket megillető jogok és alapvető szabadságok érvényesítése, az egyenlő hozzáférés.

  • a multi- és interkulturális nevelésen alapuló integrációval biztosítjuk a más nemzetiséghez tartozó és a migráns gyermekek önazonosságának megőrzését, társadalmi beilleszkedésük elősegítését.

  • a gyermeket mással nem helyettesíthető, szellemi, erkölcsi és biológiai értelemben is egyedi individuumként, szociális lényként tiszteljük.

  • képviseljük, hogy a gyermek életében az óvodai nevelés hatása irreverzibilis (visszafordíthatatlan).

  • minden gyermek egyformán magas színvonalú, és szeretetteljes nevelésben részesül.

  • óvodai nevelésünk nem ad helyet semmiféle előítélet kibontakozásának.

  • a mással nem helyettesíthető játék, szabad játék elsődlegességének biztosításával, a gyermek sokoldalú, harmonikus fejlődésének, a benne rejlő lehetőségek és személyisége teljes kibontakoztatásának támogatásával, esetleges hátrányainak csökkentésével, kompetenciáinak fejlesztésével, attitűdjének erősítésével, közvetetten segítjük elő az iskolai beilleszkedést.

  • az egészséget a gyermek életében értéknek, élete nélkülözhetetlen forrásának, személyiségfejlődése alapfeltételének tartjuk.

  • mentálhigiénés szemlélettel, óvjuk-védjük, fejlesztjük, önállóságra neveljük őt.

  • a mentális (testi-lelki) egészség fogalma azt jelenti számunkra, hogy az élet különböző helyzeteiben a gyermek és felnőtt

  • hogyan gondolkodik, érez, cselekszik

  • milyen modell szerint viszonyul másokhoz, környezetéhez

  • hogyan és milyen döntéseket hoz

  • harmonikus fejlődési folyamatához hol, miben, milyen segítséget, támogatást igényel.

  • optimális feltételt teremtve, a gyermeket jó hangulatban, nyugodt, családias környezetben neveljük, tevékenységrendszerünkkel megalapozzuk környezettudatos magatartását.

  • a csoportszobák berendezése barátságos, esztétikus, tükrözi a csoport sajátosságait, hagyományait.

  • a gyermekekkel való foglalkozás és játék ideje alatt az óvónő és a dajka egymással együttműködve, befogadó, támogató attitűddel, egyéni bánásmóddal és kommunikációval tevékenykedik, biztosítva a kiemelt figyelmet és különleges bánásmódot, a szociálisan hátrányos helyzetű, veszélyeztetett, a kiemelten tehetséges, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek számára a fejlődést.

  • az egészséges fejlődéshez és fejlesztéshez szükséges személyi és tárgyi környezetben, a gyermek egyéni képességeihez és életkorához igazodó műveltségtartalmakat, emberi értékeket közvetítünk, különös tekintettel a fenntarthatóságra nevelés normáira.

  • sokféle tevékenységet szervezünk csoporton belül és a csoportok között, mely által tapasztalataik, ismereteik, tudásuk gazdagodik, egyéni készségeik, képességeik optimálisan fejlődnek.

  • a tanulási folyamatot elősegítő értékelést alkalmazunk, mérésre, megfigyelésre alapozott személyiségfejlesztést valósítunk meg. A fejlődést egyéni dokumentációban rögzítjük, a szülő számára biztosítjuk a betekintést.

  • szakmai munkánkat belső hittel, elkötelezettséggel, a gyermek fejlődésébe vetett bizalommal, a hatás pedagógia gondolatiságának és gyakorlatának szellemében végezzük.

  • nevelőmunkánkban a pedagógiai programunkban képviselt alapelvek, célok, feladatok, értékrend mellett érvényesül az óvodapedagógusi módszertani szabadság.

  • az óvodapedagógusok és a munkájukat segítők tudásuk legjavát adva, ismereteik folyamatos bővítésével, frissítésével nevelik és fejlesztik a gyermekeket.

  • minden döntésünkben, cselekedetünkben a gyermek szempontjai, érdekeinek védelme az elsődleges.

  • az óvodai élet tevékenységi formáit, munkaközösségek által kidolgozott, elfogadott, szakmai segédanyagok támogatják.

  • partneri viszonyban, a családdal szorosan együttműködve, esetenként hátránycsökkentő szerepet betöltve, az eltérő értékrendek összehangolása mellett vállaljuk fel egyéni felelősségünket.

figyelünk partnereink jelzéseire, teljeskörűen mérjük elégedettségüket, melynek növelését, megtartását fontosnak tartjuk.