A hírek menüpontba került fel a Ovifoci és Néptánc tájékoztató!
A Hírek és a Szülőknek szól menüben találhatók meg a Tagovodák Körzethatárai!
A Szülőknek szól menü pontba feltöltésre került a tankötelezettség megkezdésének halasztására vonatkozó szülői tájékoztató.
Elérhetőségek
1211 Budapest, II. Rákóczi Ferenc u. 110.
OM: 034753
Pedagógiai Program
Nevelési gyakorlatunkat a központi Pedagógiai Program, valamint a nevelőtestület által írt, kiegészítő Mentálhigiénés egészségnevelési pedagógiai programunk határozza meg. Programunkat négy alapterületen valósítjuk meg: szomatikus nevelés, pszichohigiénés nevelés, szociohigiénés nevelés és az óvodai élet tevékenységi formáiban való változatos tapasztalatszerzés és fejlesztés.
A dokumentum fejezetenként rögzíti a közösen értelmezett és elfogadott nevelési filozófiánkat, cél- és feladatrendszerünket, az elvárt eredményeket.
A feladatok kibontásában következetesen jeleníti meg a prevenció, korrekció, tehetségfejlesztés, az anyanyelvi nevelés, óvoda-család együttműködésének teendőit.
Számunkra a gyermek
az óvodapedagógus tudatos tervező és nevelőmunkája eredményeként rendelkezik az élethosszig tartó tanulást megalapozó kulcskompetenciákkal, szociális és életviteli képességekkel, kommunikációs készséggel.
a maga egyediségével, szükségleteivel, az óvodában társak között, szabadon, érzelmi biztonságot nyújtó, derűs, szeretetteljes légkörben éli meg kisgyermekkorának boldog pillanatait.
felfedezi társai értékeit, elfogadó, segítőkész, figyelmes, együttműködő, megtapasztalja a kollektív öröm összetartó erejét, kialakul a társakkal, felnőttekkel való kommunikáció.
szeretni képes, adni és kapni tud, így egészséges személyiség.
szabadon játszik, játékában fejlődik, felfedezi, megismeri környezetét, önmaga lehetőségeit és korlátait.
személyisége változó, fejlődő, természetes kíváncsiság, nyitottság jellemzi, élet közeli, természet közeli tapasztalatokat, ismereteket szerez.
fogékony az újra, a másra, az őt körülvevő tárgyi és szociális környezetben eligazodik, a szándékos tanulás iránti pozitív attitűdje kialakul, megteremtődnek benne a kisiskolás életszakaszba való átlépés belső pszichikus feltételei.
nyílt, őszinte, kezdeményező, kreatív; szabadsága döntéseiben, választásaiban nyilvánul meg.
tevékenységeiben korának megfelelő önállósággal rendelkezik.
Nevelési hitvallásunk szerint
óvodai életünkben kiemelt szerepet tölt be a gyermeket megillető jogok és alapvető szabadságok érvényesítése, az egyenlő hozzáférés.
a multi- és interkulturális nevelésen alapuló integrációval biztosítjuk a más nemzetiséghez tartozó és a migráns gyermekek önazonosságának megőrzését, társadalmi beilleszkedésük elősegítését.
a gyermeket mással nem helyettesíthető, szellemi, erkölcsi és biológiai értelemben is egyedi individuumként, szociális lényként tiszteljük.
képviseljük, hogy a gyermek életében az óvodai nevelés hatása irreverzibilis (visszafordíthatatlan).
minden gyermek egyformán magas színvonalú, és szeretetteljes nevelésben részesül.
óvodai nevelésünk nem ad helyet semmiféle előítélet kibontakozásának.
a mással nem helyettesíthető játék, szabad játék elsődlegességének biztosításával, a gyermek sokoldalú, harmonikus fejlődésének, a benne rejlő lehetőségek és személyisége teljes kibontakoztatásának támogatásával, esetleges hátrányainak csökkentésével, kompetenciáinak fejlesztésével, attitűdjének erősítésével, közvetetten segítjük elő az iskolai beilleszkedést.
az egészséget a gyermek életében értéknek, élete nélkülözhetetlen forrásának, személyiségfejlődése alapfeltételének tartjuk.
mentálhigiénés szemlélettel, óvjuk-védjük, fejlesztjük, önállóságra neveljük őt.
a mentális (testi-lelki) egészség fogalma azt jelenti számunkra, hogy az élet különböző helyzeteiben a gyermek és felnőtt
hogyan gondolkodik, érez, cselekszik
milyen modell szerint viszonyul másokhoz, környezetéhez
hogyan és milyen döntéseket hoz
harmonikus fejlődési folyamatához hol, miben, milyen segítséget, támogatást igényel.
optimális feltételt teremtve, a gyermeket jó hangulatban, nyugodt, családias környezetben neveljük, tevékenységrendszerünkkel megalapozzuk környezettudatos magatartását.
a csoportszobák berendezése barátságos, esztétikus, tükrözi a csoport sajátosságait, hagyományait.
a gyermekekkel való foglalkozás és játék ideje alatt az óvónő és a dajka egymással együttműködve, befogadó, támogató attitűddel, egyéni bánásmóddal és kommunikációval tevékenykedik, biztosítva a kiemelt figyelmet és különleges bánásmódot, a szociálisan hátrányos helyzetű, veszélyeztetett, a kiemelten tehetséges, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek számára a fejlődést.
az egészséges fejlődéshez és fejlesztéshez szükséges személyi és tárgyi környezetben, a gyermek egyéni képességeihez és életkorához igazodó műveltségtartalmakat, emberi értékeket közvetítünk, különös tekintettel a fenntarthatóságra nevelés normáira.
sokféle tevékenységet szervezünk csoporton belül és a csoportok között, mely által tapasztalataik, ismereteik, tudásuk gazdagodik, egyéni készségeik, képességeik optimálisan fejlődnek.
a tanulási folyamatot elősegítő értékelést alkalmazunk, mérésre, megfigyelésre alapozott személyiségfejlesztést valósítunk meg. A fejlődést egyéni dokumentációban rögzítjük, a szülő számára biztosítjuk a betekintést.
szakmai munkánkat belső hittel, elkötelezettséggel, a gyermek fejlődésébe vetett bizalommal, a hatás pedagógia gondolatiságának és gyakorlatának szellemében végezzük.
nevelőmunkánkban a pedagógiai programunkban képviselt alapelvek, célok, feladatok, értékrend mellett érvényesül az óvodapedagógusi módszertani szabadság.
az óvodapedagógusok és a munkájukat segítők tudásuk legjavát adva, ismereteik folyamatos bővítésével, frissítésével nevelik és fejlesztik a gyermekeket.
minden döntésünkben, cselekedetünkben a gyermek szempontjai, érdekeinek védelme az elsődleges.
az óvodai élet tevékenységi formáit, munkaközösségek által kidolgozott, elfogadott, szakmai segédanyagok támogatják.
partneri viszonyban, a családdal szorosan együttműködve, esetenként hátránycsökkentő szerepet betöltve, az eltérő értékrendek összehangolása mellett vállaljuk fel egyéni felelősségünket.