Pedagógiai Program
Pedagógiai felkészültségünk, a helyi adottságok, valamint a szülői igények figyelembevételével pedagógiai programunkban előtérbe helyezzük a természeti környezet megismerését és ezzel szoros összefüggésben a testi-lelki egészségvédelmet.
Fontosnak tartjuk, hogy tudományosan megalapozott ökológiai szemléleten alapuló ismeretszerzéssel alakítsuk a gyermekek világról alkotott képét, környezettudatos magatartását, ismereteket nyújtsunk a fenntartható fejlődésről, az energiatakarékos felhasználásáról.
Óvodai nevelésünk általános feladatai
Egészséges életmód alakítása
Az egészséges életvitel igényének megalapozása
A testi-lelki harmónia megteremtése, az egészség védelme, óvása, megőrzése
Érzelmi, erkölcsi nevelés és a szocializáció
Anyanyelvi, értelmi fejlesztés, képesség- készségfejlesztés
Az anyanyelvi kultúra és a kommunikációs készségek differenciált fejlesztése a nevelőtevékenység egészében.
Az értelmi, kognitív képességek széles körű fejlesztése, az egyéni adottságok legteljesebb kibontakoztatása
Az alkalmazóképes tudás megalapozása a gyermek kompetenciáinak fejlesztésével
A tevékenységben megvalósuló tanulás terén vallott módszertani alapelveink:
-
A tanulást a gyermek spontán és folyamatos, az egész nap folyamán megvalósuló tevékenységének tekintjük, amelyhez sokszínű, változatos, cselekedtető, játékos elemeket tartalmazó tevékenységeket kínálunk fel számára.
-
Számolunk azzal, hogy a cselekvő szemléletes gondolkodású gyermek számára a tevékenységből merített tapasztalás a megismerés útja, ezért arra törekszünk, hogy biztosítsuk számára a cselekvő aktivitást.
-
Figyelembe vesszük, hogy a gyermek tanulását a játéka során megjelenő érzelmei, kíváncsisága, megismerési vágya, utánzási kedve, sikerélménye motiválja. Tanulásának útja az utánzás, a cselekvés, a gyermeki kérdésekre, válaszokra épülő ismeretszerzés, az aktív érzelmi telítettségű tevékenykedés, a gyerekekkel, a felnőttekkel való együttműködés, a szabadjáték és az irányított játék (benne a drámajáték).