Rólunk
Az Aprajafalva Tagóvoda a panelházak között zöld övezetben helyezkedik el, Csepel központjától nem messze, mely tömegközlekedéssel is könnyen megközelíthető. Az óvoda épülete, udvara a gyermekek gondozására és nevelésére a sajátos nevelési igényű gyermekek ellátására kiemelt adottságokkal rendelkezik. Saját parkolónk a gyermekek beérkezésének biztonságosabbá tételét támogatja.
A fás, szép zöld füves nemrégiben felújított udvaron korszerű játékok várják a gyermekeket a délelőtti és délutáni levegőzés alkalmával. Csoportszobáink berendezése, esztétikus dekorálása, korosztálynak megfelelő eszközök biztosításával, megfelelő tanulást támogató környezetet kialakításával biztosít minden gyermek számára. Délelőtt folyamán elegendő napfény szűrődik be a tágas ablakokból, ami csodálatos természetes fénnyel egészíti ki a szabadjátékot és az irányított tevékenységeket. A csoportszobák terasz ajtói biztosítják a közeli kapcsolatot az udvarral. Az óvoda tornaszobája jól felszerelt, korszerű eszközökkel rendelkezik, ami megalapozza a gyermekek mozgásfejlesztését, mozgásigényének kielégítését.
Az óvodai csoportokba vegyes életkorú gyermekek járnak. Az Aprajafalva Tagóvoda befogadó intézmény, speciális óvodai nevelést kínál a beszédfogyatékos, egyéb pszichés fejlődési zavarral és autizmus spektrum zavarral élő gyermekek számára. Ehhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket a fenntartó és az intézményvezetés segítségével biztosítjuk.
Kiegészítő Pedagógiai programunk kiemelt feladata az érzelmi nevelés, az érzelmi intelligencia fejlesztése, a szocializáció biztosítása, a lelki- szellemi egészség megóvása, védelme speciális módszertani kultúrával, a drámajáték, integrált elemeinek felhasználásával. A hátrányos helyzetű gyermekek összehangolt, integrált nevelése, az esélyegyenlőség növelése, az indulási hátrányok csökkentése, zökkenőmentes iskolába való átmenet elősegítése. Tehetséggondozás csoporton belüli differenciált fejlesztéssel és a nagycsoportosok számára tehetséggondozó műhelyek szervezésével valósul meg.
Az óvodában kéthetes nevelési-tanulási tervezés működik. Ez biztosítéka a differenciált fejlesztésnek, mert a sajátos nevelési igényű gyermekek saját tempójuknak megfelelően tudják a legoptimálisabban feldolgozni az adott témát, valamint a tehetség kibontakoztatására is alkalmas ez az időintervallum, mert jobban kiteljesedhet a gyermekek képessége.
Az óvodánknak fontos feladata, hogy a gyermekekkel megismertesse a népi hagyományokat, azoknak ápolását, az európai, nemzeti értékekhez való kötődést és ezeknek a tiszteletét. Tagóvodai szintű hagyományaink, programjaink színesítik az óvodai élet hétköznapjait. Arra törekszünk, hogy a gyermekek a programok által megszerzett ismereteket megértsék, ápolják és a későbbiekben ők is áttudják adni a következő generációnak. Az épületen belül az őszi évszak alkalmával rendezünk szüreti mulatságot, ahol a gyermekek táncházban vehetnek részt, népdalokat énekelhetnek a pedagógusokkal együtt, átélhetik a must készítés rejtelmeit. Közösen megünnepeljük nemzeti ünnepeinket is, mint például az október 23. vagy a március 15., amire a pedagógusok és a gyerekek közösen készülnek fel. Arra törekszünk, hogy a gyermekek mindezen ismereteket megértsék, ápolják és a későbbiekben ők is áttudják adni az akkori generációnak. Elengedhetetlen momentum a nevelési év során a jeles napok hiánytalan megtervezése, szervezése mindamellett, hogy törekszünk tökéletesen, kreatívan megszervezni a gyermekek érdekeit szem előtt tartva, a Mikulás várást, Adventet, Farsangolást, Húsvéti locsolkodást.